Terapie ABA in cadrul Asociatiei Aripi Albastre

In cadrul Asociatiei Aripi Albastre, terapia ABA include ore de terapie individuala (1:1, copil si terapeut), impreuna cu ore de Verbal Behavior (stimularea operantilor verbali pentru a dezvolta comunicarea functionala), logopedie, PECS si ore de socializare.

Un aspect important in cadrul terapiei il constituie pregatirea parintilor pentru a lucra alaturi de copil, acasa si in diverse medii,  astfel incat sa se produca generalizarea. De multe ori parintii copiilor cu autism se confrunta cu o serie de probleme de comportament acasa, iar echipa Asociatiei Aripi Albastre asigura instruire si in mediu de acasa, parc, gradinita etc astfel incat parintii sa gestioneze mai bine aceste comportamente problematice.

Fiecare program de terapie este realizat in mod particular si individualizat, pentru fiecare copil in parte, in functie de achizitiile cu care copilul vine si carentele in dezvoltare pe care acesta la are la momentul evaluarii. In centrul nostru activitatile de invatare se realizeaza prin joc. Fiecare copil beneficiaza astfel de propriul sau program iar obiectivele de lucru sunt stabilite de echipa in urma evaluarii, fiind consultati si parintii.

 Inca de la inceputul terapiei se pune accent pe stimularea limbajului, pe invatarea de comportamente adecvate social, se implementeaza programe care sa il ajute pe copil sa fie autonom si sa isi dezvolte abilitati pe ariile cognitive, de socializare, autonomie personala, autoreglare emotionala, comportament.

In functie de evolutia copilului, obiectivele stabilite se modifica, noile obiective fiind stabilite la sedintele de coordonare impreuna cu echipa si parintii.

Un program standard de terapia ABA la Asociatia Aripi Albastre include:

• ore de terapie comportamentala aplicata 1:1 (terapeut si copil)

• logopedie

• PECS

• socializare

• verbal behavior.

• sedinte de coordonare cu parintii

• ore de consiliere si instruire acasa la copil ori in mediile unde exista dificultati aria de comportament

In functie de punctele tari/ dificultatile copilului se pot restrange sau extinde aceste arii globale (ex: un copil cu o desincronizare senzoriala va beneficia in plus si de o stimulare senzoriala).