Evaluare psihologica si comportamentala 1-6 ani

La un moment dat, unii copilasi pot sa aiba nevoie de o evaluare a nivelului de dezvoltare, deoarece apar anumite dificultati in anumite zone de dezvoltare (limbaj receptiv, limbaj expresiv, aria senzoriala, aria motorie, cognitie, socializare, aria emotionala, comportament, etc). Scopul unei astfel de evaluari este de a determina nivelul de dezvoltare (mental) in raport cu varsta cronologica a copilului.

Ce rol are o astfel de evaluare?
  • in urma evaluarii se stabileste decalajul dintre varsta cronologica si varsta mentala, pe ariile de dezvoltare supuse evaluarii.
  • evaluarea consta in intocmirea ulterioara a unui raport de evaluare care contine si un program individualizat ce include recomandari pentru acasa precum si recomandari privind inceperea unei terapii de recuperare in cazul in care este nevoie.

Testele folosite in cadrul evaluarii

  • Testul Carolina

Testul Carolina Curriculum

– pentru copii pana in 5 ani, vizeaza evaluarea ariei de autonomie (autoservire, mancat, imbracat, toaleta), aria de socializare, abilitati interpersonale, concept de sine, aria de joc simbolic, rezolvare de probleme, perceptie vizuala, memorie, atentie, comunicare, motricitate.